
رمز فايل ها : http://www.religiousmusicdl.ir/
توضيحات اوليه براي اين مداحی
شبکههای اجتماعی، چگونه اعتماد به نفس ما را تخریب میکنند؟ | سلامت
- نام خواننده :
- امتياز اين مداحی : 4
- تعداد بازديد : 1364
- تعداد نظرات : 0
- اسم اين پست :شبکههای اجتماعی، چگونه اعتماد به نفس ما را تخریب میکنند؟ | سلامت
- مجله سرگرمی یاثار
- دانلود بازی
شبکههای اجتماعی، چگونه اعتماد به نفس ما را تخریب میکنند؟ | سلامت
ناشر : دانلود مداحی
شبکههای اجتماعی، چگونه اعتماد به نفس ما را تخریب میکنند؟ | سلامت
ده ها مناسبی دارد؛ قبول! کسی منکر مناسبیها و خاصیت هاش نیست.
اما آیا از بدیهایش خبر دارید؟
شبکههای دسته جمعی را میگوییم. امروز یکی از عوارض شبکههای دسته جمعی و راه مقاومت با آن را به شما آموزش میدهیم.
اول به سراغ نتایج تحقیقات یک موسسه پژوهشی به نام ICRSA میرویم. نتایج تحقیقات این موسسه «نشان میدهد شبکههای دسته جمعی، اطمینان به نفس ما را کم میکنند!»
اما چطور؟
در این مقاله میخواهیم به شما یادآوری کنیم که چرا این اتفاق می افتد و در آخر یک آزمون رایگان اطمینان به نفس را با هم ببینیم.
ابزار مدرن، ابزاری برای خراب اطمینان به نفس؟
مجلات عامه پسند مد و همینطور تلویزیونهای ماهوارهای که تکلیفشان نمایان است! اگر نگاهی به آنها بیندازید، میبینید که به دلیل عرضه و تبلیغ هیکلهای ایده آل و به اصطلاح «بی عیب و نقص» و اثر منفی آن بر اطمینان به نفس مردم و به ویژه جوانان مورد انتقاد قرار گرفته اند.
اما کمتر کسی به « اثر شبکه های دسته جمعی بر اطمینان به نفس ما» پرداخته است.
متاسفانه در یک دیدگاه کلی به دید میرسد شبکههای دسته جمعی اثر باارزشی در کم شدن مقدار اطمینان به نفس مردم دارد.
نتایج تحقیقات نشان می دهد «هر چه مردم وقت زیادتری را در شبکههای دسته جمعی صرف کنند، زیادتر در باره خود و ظاهرشان وسواس و حساسیت نشان میدهند!»
هر روزه، میلیونها تصویر روی شبکههای دسته جمعی منتشر شده و بین دوستان به اشتراک گذاشته میشود که زیادتر آنان خود واقعی شخص نیست و فقط قسمت زیبای زندگی آنهاست! تازه آن هم تصاویر دستکاری شده با امکانات گوناگون!
به بیان دیگر، شخص تلاش میکند «آنچه که نیست» را به نمایش بگذارد تا آنچه در واقعیت هست. این یعنی ناخوشنودیی و عدم اطمینان به نفس از واقعیت موجود و تلاش برای بودن بر اساس دیدات، خواستهها، اعتقادات و خوشایند دیگران!
آمارهای یک تحقیق نشان میدهد ۶۴ درصد از کاربران شبکههای دسته جمعی(به ویژه اینستاگرام و به ویژه خانم ها) با دیدن عکسها و تصاویر دستکاری شده از خود و ظاهرشان احساس بدی نمایان کرده، نادلگرمی و افسرده شدهاند.
تحقیق موارد زیادتر…
تحقیق مواردی درباره اثر شبکههای دسته جمعی بر مقدار اطمینان به نفس، شما را به دیدگاه واضحتری میرساند.
کلیسی هیبرد یک دانشجوی اهل انگلیس، نمونهای از این مشکل بود. او در دوران کودکی قد بلند و چاق بود. در دوران ابتدایی مسئلهی با این ظاهر نداشت. چرا که کسی بهاین موارد توجه نمیکرد. اما بزمانی به دبیرستان رفت، ظاهرش برای او دردسرساز و دستمایه تمسخر شد! چرا که با دیدن او بیشتر هم کلاسیها و شاگردان مدرسه آغاز به حرف زدن و تمسخر کردند. این امر سبب شد که به مرور وقت او فکر کند واقعا زشت است و هیچ چیز مناسب و زیبایی در وجودش نیست! کلیسی، سالهای اول دبیرستان همیشه احساس بدبختی میکرد و در فیسبوک دوستان خیلی اندکی داشت که در مورد آنها تقریبا مطمئن بود که سر به سر او نخواهند گذاشت.
روزگار برای کلیسی سخت بود! او در مورد تمام جزییات ظاهریاش حتی شکل ابروها و یا اندازه پیشانی خود وسواس نمایان کرده بود.
خود کلیسی در این باره میگوید: «اگر من روی شبکههای دسته جمعی دوست و یا آشنای زیادتری داشتم حتماً زیادتر مورد آزار قرار میگرفتم. آزار و رفتار زورگویانه و ناآسان کننده دیگران در سنین یازده تا شانزده سالگی واقعا وحشتناک بود و علتاین آزارها اندام و ظاهر من بود.»
کلیسی تلاش کرد آنچه مورد آزار است را تغییر دهد. مثلاً چندبار رنگ موهایش را عوض کرد، رژیمهای سنگین گرفت تا بلکه همرنگ جماعت شود، اما نشد… بالاخره متوجه شد که مسئله، رفتار اشتباه دیگران است و نه هیکل و ظاهر او!!
کلیسی بعد از آگاهی از این قضیه خود را باور کرد و یک برنامه آموزشی آگاهی قسمتی به نام «آموزش با صدای بلند» راه انداخت.
دراین دورهها که در مدارس برگزار میشود به معلمان آموزش داده میشود که چطور مسئله عدم اطمینان به نفس نوجوانان و عدم خوشنودی آنان از ظاهرشان را شناسایی داده و با آن برخورد کنند.
به دلیل همین تجربههای شخصی و حرفهای، کلیسی هیبرد به مناسبی از اثرات شبکههای دسته جمعی براین موضوع اطلاع دارد و میگوید: «نوجوانان روی شبکههای دسته جمعی امکان پذیر است صدها و هزاران “دوست و آشنا” داشته باشند واین تمام رابطه آنها را ضررپذیر میکند.
این قشر کاربرتلاش میکنند مناسبترین تصویر امکان پذیر را از خود برروی شبکههای ارائه دهند و همواره در حال مقایسه خود با دیگران هستند.
برای خیلیی از نوجوانان و جوانان امروزی شبکههای دسته جمعی مثل اینستاگرام و توییتر و ابزارهای ارسال پیامک مثل واتساپ راه اصلی برقراری رابطه با دوستان، آشنایان، خانواده و سراسر دنیا است.
آمارها نشان میدهند در همین ایران خودمان بیش از ۶۰ درصد جوانان از شبکه دسته جمعی اینستاگرام مصرف میکنند. روش زندگی سلبریتیها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام، اثر بزرگی بر مقدار اطمینان به نفس جوانان دارد.
اینفلوئنسرها هموارهً قسمتهای بد زندگیشان را در اینستاگرام عرضه نمیکنند و فقط آن قسمت از زندگی را در اینستاگرام به نمایش می گذارند که یا به شدت مناسب است یا یک نمایش تو خالی از روش زندگی به اصطلاح لاکچری و ویژه آدمهای ثروتمند و پولدار! در حالی که تمام اینها امکان پذیر است سرابی بیش نباشد…
شاید تاکنون هیچزمان نوجوانان تا این اندازه در مورد زندگی دوستان خود اطلاع نداشتند و تااین حد در مورد ظاهر خود حساس نبودند! آنان این اطلاعات، حساسیت و کم شدن اطمینان به نفس را در شبکههای دسته جمعی کسب میکنند!
حتی بچه ها را هم درگیر کرده است!!!
آمارهای موجود حاکی از آن است که محدوده ۶۰ درصد از مردم بالغ حاضر در شبکههای دسته جمعی مثل فیس بوک و اینستاگرام، از ظاهر خود خجالت میکشند و به همین علت یعنی تحت اثراین وضعیت مقدار جراحیهای پلاستیک و زیبایی از سال ۲۰۰۸ به این طرف (وقت ظهور پرتعداد شبکههای دسته جمعی) محدوده ۲۰ درصد زیاد شدن یافته است.
شگفتانگیزتر اینکه نتایج تحقیقهای همان موسسه نشان داده است نه تنها نوجوانان، بلکه بچه ها هم با توجه به مقدار دسترسیشان به شبکههای دسته جمعی، گرفتار مسائلی مثل فقدان اطمینان به نفس و بی قراری از ظاهر خود شدهاند!!
اما راهکار چیست؟
به دید میرسد راهکار نه فقط در درون خانواده ها بلکه بایست در میزانی کلانتر و بزرگتر، اتخاذ شود.
وظیفه مسئولین طراحی دورههای آموزشی برای درک مناسبتر جوانان و بچه ها از مقدار اطمینان به نفس خود و راهکارهای آن است.
(ما برای این کار یک تست رایگان اطمینان به نفس طراحی کردهایم. وقت جواب به این تست آنلاین، تنها ۳ دقیقه است و بلافاصله جواب و تحلیل آن را هم به رایگان گرفتن مینمایید.)
همینطور دولتها بایست از شیوه های قهری مثل فیلتر کردن و مسدود کردن شبکهها پرهیز کنند و در عوض با تولید محتوای اهمیتمند، دلبرا و خوب، تلاش کنند تا این محتواهای زرد را کمرنگ و کمرنگتر کنند.
از طرفی تولید کنندگان و فروشندگان کالاهای استفادهی به ویژه تولید کنندگان لباس و وسایل آرایشی بایست قانع شوند که در تبلیغات خود، مسئولانهتر عمل کنند و چنین موضوعاتی را مددید قرار دهند.
وظیفه خانوادهها هم قادراست این باشد که تلاش کنند با شیوه های درست و اهمیتمند، اطمینان به نفس بچه ها و نوجوانانشان را خوب شدن بقسمتند. البته اگر خود در دام شبکههای دسته جمعی اسیر نشوند…
آنها بایست تلاش کنند به بچه ها یاد بدهند به تصاویری که در اطراف آنان چه در دنیای مجازی و چه واقعی منتشر میشود با هوشیاری و انتقادی نگاه کنند.
تمام ما مناسبتر است با نگاهی واقعیتپذیر به مسائل اطراف خود، به رسانهها و به شبکههای دسته جمعی نگاه کنیم. خودمان باشید و در این راه هرگز از خود ضعف نشان ندهیم. ضعف آدمی برابر با بردگی و اسارت او است….
منشا :www.bishtarazyek.com
نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد
برچسب ها
آخرين مطالب سايت
- بیمه تکمیلی
- امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات
- پیامک برای روزهای بارانی
- اطلاعات خرید کابل RG59 و سایر کابل های کواکسیال
- خواص روغن افسنتین - 8 خاصیت روغن افسنتین برای سلامتی | مجله سلامت و دانلود مداحی
- بلغور جو دوسر، اشتها را کاهش میدهد | مجله سلامت و دانلود مداحی
- رژیم غذایی طیف دین اورنیش (Ornish) | مجله سلامت و دانلود مداحی
- رژیم لاغری در فصل زمستان - 21 غذای رژیمی برای کاهش وزن در سرما | مجله سلامت و دانلود مداحی
- لاغری با چربی های قهوه ای بدن - 5 راه کاهش وزن با افزایش چربی قهوه ای | مجله سلامت و دانلود مداحی
- خواص روغن بادام برای پوست و سلامت بدن | خاصیت های روغن بادام شیرین | مجله سلامت و دانلود مداحی
- چگونه هیچ وقت سرما نخوریم؟ بهترین راه های پیشگیری از آنفولانزا و درمان سریع سرماخوردگی | مجله سلامت و دانلود مداحی
- رژیم غذایی دش (DASH) چیست؟ جدول نمونه رژیم دش برای کاهش فشار خون | مجله سلامت و دانلود مداحی
- مکمل های خطرناک برای زنان - 7 مکمل غذایی که ممکن است مضر باشد | مجله سلامت و دانلود مداحی
- شوک آنافیلاکتیک چیست؟ + علائم آن | مجله سلامت و دانلود مداحی
- فولات چیست؟ خواص فولات را بشناسید - فواید ویتامین B9 | مجله سلامت و دانلود مداحی