خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی


هر دو استان گیلان و مازندران از آب‌وهوای خیلی عالی، طبیعت چشم‌نواز، سواحل زیبا و جنگل ها و مناطق دیدنی و تفریحی بیشتری برخوردار هستند که قادراست تجربه یک سفر و اقامت بی‌نظیر را برای شما رقم بزند.

این دو استان آب‌وهوایی، فرهنگی، اقتصادی Ùˆ… شباهت های بیشتری به یکدیگر دارند، اما برای سرمایه گذاران Ùˆ خریداران باهوش قطعاً فرق های بیشتری قادراست در مقایسه این دو استان در پارامترهای متفاوت، هویدا شود.

در این مقاله قصد داریم، خصوصیت های متفاوتی Ú©Ù‡ لازمه خرید ویلا در شمال است را در مقیاس هر دو استان تحقیق کنیم Ùˆ در پایان این شما هستند Ú©Ù‡ تصمیم خواهید گرفت؛ ” خرید ویلا در گیلان مناسبتر است یا مازندران ØŸ “.

گیلان و مازندران در یک نگاه

علت شما برای خرید ویلا در شمال  چیست؟

یکی دیگر از مسائل باارزشی که پیش از آنکه به انتخاب استان خوب برای خرید ویلا در شمال بپردازیم، بایست تکلیفش را روشن کرد، انگیزه شما برای خرید ویلاست. آیا قصد شما گذراندن اوقات فراغت آسوده در کنار خانواده است یا به یک سرمایه گذاری مطمئن برای رسیدن به سود خوب فکر می نمایید؟ و یا شاید هردو!

اهمیت سرمایه گذاری

اگر حفظ سرمایه و زیاد شدن قیمت ملک در کنار لذت بردن از یک تعطیلات همراه با خانواده برای شما باارزش است، بایست در خرید ویلا دقت خیلیی به خرج دهید.

هر دو استان گیلان و مازندران به علت تقویت آب و هوایی و طبیعت زیبا مقصد خیلیی از گردشگران داخلی و خارجی است، و طبیعی است که زیاد شدن تقاضا برای خرید زمین و ملک در این استان‌ها، زیاد شدن قیمت تصاعدی را سبب شود. اما تقویت برای هر دو استان یکسان نیست.

قرار گرفتن گیلان در مسیر کریدور بین المللی Ùˆ باارزش نوستراک، وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور، ساخت راه آهن ایران آذربایجان، بنادر تجاری متعدد، تورم پایین‌تر نسبت به استان‌های هم‌جوار، نرخ بالای مشارکت اقتصادی Ùˆ… مواردی است Ú©Ù‡ انگیزه سرمایه گذاری در گیلان را نسبت به استان های هم‌جوار Ùˆ خیلیی از استان های کشور، زیاد شدن Ù…ÛŒ دهد.

اقتصاد گیلان در حوزه تجارت و تولید به شدت در حالپرورش است و وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور در گیلان خود یکی از پتانسیل های خیلی خوب برای زیاد شدن سود سرمایه گذاری، خصوصاً در زمینه املاک است.

مراکز خرید منطقه آزاد انزلی

اقلیم و وضعیت آب و هوا

هر دو استان از دید آب‌وهوایی خیلی به هم نزدیک هستند، با این فرق که دمای هوای در ارتفاعات مازندران خیلی سردتر بوده و همینطور شرجی هوا طی تابستان در مناطق ساحلی این استان زیادتر است. هر دو استان از مناطق کوهستانی و جلگه ای با آب و هوای مختلف برخوردار هستند اما اگر شرجی هوای شمال برای شما آزاردهنده است، امکان پذیر است در سواحل مازندران با این پدیده زیادتر دست‌وپنجه نرم نمایید.

فاصله، ترافیک و جاده ها

اگر در جواب به این سؤال که خرید ویلا در گیلان مناسبتر است یا مازندران؟ بعد مسافت برای شما باارزش است و تهران را ملاک اندازه گیری فاصله دردید بگیریم، مازندران با فاصله ۲۶۰ کیلومتری ساری تا تهران در مقایسه با فاصله ۳۲۰ کیلومتری رشت تا تهران، موقعیت مناسبتری در بعد مسافت دارد.

همین موضوع سبب شده است تا از دیرباز مازندران با خیل عظیم مسافران مواجه شده و ترافیک سنگینی را در محورهای این استان شاهد باشیم.

در سمت مقابل با احداث اتوبان رشت قزوین راه دسترسی به گیلان کوتاه تر و آسان تر شده است و با افتتاح چند کیلومتر باقیمانده این مسیر، وقوع ترافیک در سفر به گیلان به حداقل خواهد رسید.

ترافیک داخلی استان ها نیز در تعطیلات یکی از معضلات گیلان و مازندران است، دراین‌بین مازندران به علت تراکم بالا، جاده های با عرض کم و تعداد بالای مسافر از ترافیک خیلی سنگین تری نسبت به گیلان برخوردار است.

ترافیک مازندران

مراکز خرید و بازار ها

تا اینجای مقاله خرید ویلا شمال  در گیلان مناسبتر است یا مازندران ؟ موارد متعددی را در دو استان تحقیق کرده ایم اما مراکز خرید یکی از باارزش ترین اماکنی است که گردشگران با ورود به هر شهر و استانی سراغ آن خواهند رفت. در هر دو استان مراکز خرید متعددی وجود دارد.

 در سال های گذشته نظیر مال ها و پاساژ های خرید بزرگ مازندران را کم‌تری می‌توانستیم در گیلان بیابیم، اما با پیشرفت منطقه آزاد انزلی و خصوصاً کاسپین با پاساژها و مراکز خرید خیلی بزرگ، همانند مجتمع تجاری آرش مال در این استان هم از زیرساخت‌های قابل قبولی در این قسمت برخوردار شده است.

اما چیزی که گیلان را متفاوت می‌کند، وجود بازارهای قدیمی و محلی خیلی زیبا است که شما را به یک هیجان باور نکردی دعوت می‌کند. در این بازارها از غذا‌های محلی تازه گرفته تا ماهی تازه صید شده و پوشاک و صنایع‌دستی با قیمت خیلی خوب نمایان می‌شود.

قیمت زمین و شاخص تورم

اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و برای جواب به این سؤال که خرید ویلا گیلان مناسبتر است یا مازندران ؟ قیمت تمام شده برای شما ارزش زیادتری دارد بایست بگوییم قیمت زمین و ویلا در مناطق گردشگرپذیر مازندران نسبت به گیلان به‌مراتب زیادتر است.

همسایگی مازندران به تهران و سابقه بالای سفر به این استان در تعطیلات سبب شده است، ویلاهای بیشتری در این استان ساخته شده و حالا با فقدان زمین به علت کشاورزی بودن شمال، قیمت ویلا در این استان به شدت زیاد شدن نمایان کرده. درحالی‌که این روند هنوز در گیلان به شدت استان همسایه‌اش نرسیده و البته بعید نیست تا چندماه آینده شاهد زیاد شدن غیر متعارف قیمت ویلا و زمین در گیلان باشیم.

مطلب حائز ارزش دیگر در خصوص زندگی و سفر به این استان ها شاخص تورم و به زبان ساده تر مقدار گرانی کالا و خدمات در آنان است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور شاخص تورم کالا و خدمات در مازندران زیادتر از استان گیلان است، به تعبیر دیگر، مازندران استان گران‌تری نسبت به گیلان است.

مناطق بکر و تراکم

اگر برای خرید ویلا در شمال بکر بودن برای شما حائز ارزش است هر دو استان گیلان و مازندران دارای مناطق بکر و زیبای بیشتری هستند. جنگل‌های هیرکانی، ییلاقات سرسبز و زیبای مازندران و گیلان را در هیچ جای دیگر کشور پهناور ایران نمی‌توان جستجو کرد.

راه‌های دسترسی به ییلاقات در مازندران عموماً خوب و آسفالت شده است، اما در مقابل برای دسترسی به بعضی از مناطق بکر در غرب و شرق گیلان بایست جاده‌های ییلاقی خاکی را طی نمایید.

عموماً راه‌های دسترسی به مناطق ییلاقی در مازندران خیلی خوب‌تر از گیلان هستند و البته به همان مقدار گیلان از ییلاقات خلوت‌تر و بکرتری برخوردار است.

نتیجه‌گیری

  • اینکه خرید ویلا در گیلان مناسبتر است یا مازندران به استانداردها Ùˆ سلیقه شما ارتباط دارد.
  • قیمت خرید ویلا در مازندران عموماً گران‌تر از گیلان است Ùˆ این استان تورم زیادتری نسبت به گیلان دارد.
  • از بعد زیاد شدن قیمت Ùˆ سرمایه گذاری، خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا زیباکنار به علت قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب، وجود منطقه آزاد انزلی، مبادلات تجاری با روسیه Ùˆ دیگر کشورها Ùˆ… بازده زیادتری را نسبت به مازندران خواهد داشت.
  • مازندران از بعد مسافت وضعیت مناسبتری نسبت به گیلان دارد اما ترافیک در محورهای خارجی Ùˆ داخلی این استان از گیلان زیادتر است.
  • مراکز خرید Ùˆ بازارهای قدیمی گیلان از همسایه‌اش زیادتر Ùˆ متگونه‌تر است.
  • ساختار جامعه مازندران عموماً مذهبی‌تر از گیلان است اما هر دو استان از امنیت مناسبی برخوردارند

نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد