بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم - 10 غذای منیزیم دار | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم - 10 غذای منیزیم دار | مجله سلامت و دانلود مداحی


خوراکی های پربار از منیزیم برای تندرستی سلولی و بیش از ۳۰۰ عملکرد بیوشیمیایی در جسم الزامی است. متاسفانه، محدوده ۸۰ درصد از آمریکایی ها فقدان منیزیم دارند و بیشتریت قریب به اتفاق آن ها این موضوع را نمی دانند.

مطالعه ای که در BMC Bioinformatics به چاپ رسید نشان می دهد که جسم شما ۳۷۵۱ سایت اتصال منیزیم دارد. این موضوع نشان می دهد مزایای منیزیم خیلی فراتر از آن چیزی است که پژوهشگران در گذشته تصور می کردند. از آنجایی که جسم به چنین ماده ای احتیاج دارد و از آن برای عملکردهای متفاوت خود مصرف می کند، اگر به طور کامل از خوراکی های پربار از منیزیم مصرف ننمایید، خیلی زود گرفتار فقدان آن خواهید شد.

بعضی از عملکردهای بزرگی که احتیاجمند منیزیم است را در دنباله مشاهده می نمایید:

  • سنتز پروتئین
  • عملکرد اعصاب
  • کنترل قند خون
  • انتشار سرایت دهنده های عصبی
  • مرتب کردن و تعدیل فشار خون
  • متابولیسم انرژی
  • تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون

آیا از خوراکی های پربار از منیزیم به اندازه به اندازه مصرف می نمایید؟

فقدان منیزیم یکی از تقویتی است که اکثر شناسایی داده نمی شود زیرا در آزمایش خون ظاهر نمی گردد. تنها یک درصد از منیزیم جسم شما در خون ذخیره شده است و زیادتر آن در استخوان ها ذخیره گشته است. بعضی از چالش های اصلی تندرستی که به فقدان منیزیم وابسته است شامل موارد زیر خواهد بود:

  • عدم تعادل هورمونی و PMS
  • فیبرومیالژیا
  • حملات قلبی
  • دیابت گونه ۲
  • پوکی استخوان
  • یبوست
  • سردرد تنشی یا میگرنی
  • نگرانی و افسردگی
  • خستگی مزمن

همانطور که می بینید زیاد شدن استفاده خوراکی های لبریز از منیزیم برای تندرستی جسم خیلی الزامی است.

چگونه می توانیم استفاده منیزیم خود را زیاد شدن دهیم؟

اگر فکر می نمایید جسم شما منیزیم به اندازه ندارد مناسبترین راه برای حل این مسئله استفاده خوراکی هایی است که منیزیم بیشتری دارند. خرید مواد خوراکی از کشاورزان محلی و موادی که به طور ارگانیکپرورش نمایان کرده اند قادراست شما را در موردمیزان بالای منیزیم در این مواد مطمئن سازد.

خاکی که در بعضی از مزرعه ها وجود دارد منیزیم به اندازه ندارند. همینطور آن ها تنها نیتروژن ، فسفر و پتاسیم را در خاک قرار می دهند و فکری برای منیزیم ندارند. همواره منیزیم بالا در سبزیجاتی با برگ سبز یافت می شود که با کلروفیل پر شده اند.

کلروفیل به عنوان خون زندگی گیاهان شناخته شده و قادراست نور خورشید را به انرژی تبدیل کند. یکی از فرق های بزرگ بین خون انسان و کلروفیل این است که خون انسان در مرکز سلول آهن دارد اما گیاه در مرکز سلولی خود منیزیم دارد

مواد خوراکی شامل منیزیم:

سبزیجاتی با برگ سبز تنها موادی که پربار از منیزیم و کلروفیل باشند نیستند. در دنباله ۱۰ مورد از موادی که منیزیم بالایی دارند را معرفی می کنیم.

  1. اسفناج – ۱ عهده: ۱۵۷ میلی گرم(۴۰% DV)
  2. برگ چغندر – ۱ عهده: محدوده ۱۵۴ میلی گرم(۳۸% DV)
  3. دانه های کدوتنبل – یک هشتم عهده: ۹۲ میلی گرم(۲۳% DV)
  4. ماست یا کفیر: ۱ عهده: ۵۰ میلی گرم(۱۳% DV)
  5. بادام – یک اونس: ۸۰ میلی گرم(۲۰% DV)
  6. لوبیای سیاه – یک دوم عهده: ۶۰ میلی گرم (۱۵% DV)
  7. آووهدیه – یک عدد متوسط:۵۸ میلی گرم(۱۵% DV)
  8. انجیر – یک دوم عهده: ۵۰ میلی گرم(۱۳% DV)
  9. شکلات تلخ – یک مربع چهارگوش-۹۵ میلی گرم (۲۴% DV)
  10. موز – یک عدد متوسط: ۳۲ میلی گرم (۸% DV)

دیگر خوراکی هایی که منیزیم بالایی دارند جملهند از : سالمون،گشنیز، بادام هندی، پنیر آماده شده از شیر بز کوهی،کنگر فرنگی

شایع ترین علت ایجاد فقدان منیزیم در بدن:

شایع ترین علت ها ایجاد فقدان منیزیم در جسم شامل موارد زیر است:

  • استفاده کمتر از سه نوبت خوراکی از سبزیجات در هر روز
  • استفاده بیشتر الکل
  • داشتن رژیم خوراکی پر شکر و با اسید فیتیک بالا
  • استفاده داروهای تجویزی همانند آنتی بیوتیک ها و ادرار آورها
  • جذب ضعیف مواد در سیستم گوارش به دلیل شانگان لوله گوارش نشت‌کننده

امکان پذیر است فکر نمایید شانگان لوله گوارش نشت‌کننده تنها بر روی سیستم گوارش تاثیر می گذارد اما این موضوع تاثیرات زیادتری دارد. از آنجایی که روده نشت کننده خیلی شایع است مناسبتر است به دنبال معالجه آن باشید.

منیزیم الزامی تر از کلسیم است:

زیادتر اخبار و تحقیقات در ۵۰ سال گذشته بر روی کلسیم تمرکز داشته اند. اما اگز نگاهی به آمار و ارقام موجود داشته باشید متوجه خواهید شد که استفاده منیزیم خیلی باارزش تر است.

داشتن رژیم خوراکی قدیمی نسبت ۱:۱ یا۲:۱ از کلسیم به منیزیم را ارائه می کند. اما امروزه زیادتر مردم رژیم معیار آمریکایی را مددید قرار می دهند.

در این رژیم نسبت ۳:۵:۱ را خواهیم داشت که سبب کم شدن میزان منیزیم در جسم می شود. به دلیل داشته باشید جسم برای اینکه بتواند کلسیم را مورد مصرف قرار دهد بایست منیزیم را به عنوان کوعامل داشته باشد. میلیون ها نفر از مردم مکمل کلسیم را استفاده می کنند بدون اینکه توجهی به منیزیم داشته باشند. این موضوع اصلا مناسب نیست.

همینطور بخوانید: خصوصیات منیزیم

مناسبترین مکمل های منیزیم:

اگر فکر می نمایید منیزیم اندکی دارید و می خواهید میزان آن را به شتاب خوب شدن بقسمتید می توانید از مکمل های شامل منیزیم مصرف نمایید.

پیشنهاد می شود از منیزیم کلات، منیزیم سیترات، منیزیم گلیسینات یا ترنات منیزیم مصرف گردد. مصرف روغن منیزیم یک گزینه عالی برای زیاد شدن طبیعی میزان منیزیم جسم است.

مالیدن روغن منیزیم به صورتمحلی بر روی پوست قادراست فرآیند جذب را شتاب بقسمتد. شما می توانید روغن منیزیم را قبل از خواب بر روی پاهای خود بمالید. اینکار برای بی خوابی و سندرم پای نگران عالی است. پیشنهاد می شود از منیزیم اکسید مصرف ننمایید زیرا در جسم به منیزیم هیدروکسید تبدیل می شود و قادراست به دیواره های روده اسیب وارد کند.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد