10 مواد غذایی گیاهی حاوی کلسیم - غذاهای دارای منابع کلسیم | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

10 مواد غذایی گیاهی حاوی کلسیم - غذاهای دارای منابع کلسیم | مجله سلامت و دانلود مداحی


وقتی که در مورد خوراکی های پربار از کلسیم فکر می‌نمایید، شاید شیر و محصولات لبنی اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می‌کند. اگرچه شیر برای دارا بودن استخوان‌هایی سالم الزامی است(یک فنجان شیر شامل ۲۸۰ میلی گرم کلسیم است) اما همیشه نمی‌توان از لبنیات مصرف کرد. در این مقاله قصد داریم ۱۰ خوراکی ی گیاهی را معرفی کنیم که شامل کلسیم است:

  1. کلم بوک چوی:

کلسیم: به ازای نصف عهده کلم بوک چوی ۷۹ میلی گرم

ساقه‌های سبز یا سفید این کلم وقتی که پخته شود نیز ترد باقی می‌ماند. این کلم لبریز از کلسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بوک چوی در خوراکی های آسیایی بیشتر دیده می‌شود.

همینطور بخوانید: خصوصیات کلم بوک چوی
  1. برگ چغندر

کلسیم: به ازای نصف عهده چغندر پخته ۸۲ میلی گرم

چغندر همواره به دلیل ریشه متراکمش شناخته شده است اما برگ‌های آن نیز مزه مناسبی دارد و لبریز از مواد غذایی همانند کلسیم و موادی همانند بتائین است که به جریان مناسبتر خون یاری می‌کند.

  1. بادام:

به ازای ۲۸ گرم از بادام ۸۲ میلی گرم کلسیم وجود دارد. در میان آجیل‌ها، بادام لبریز از پروتئین، روغن‌های سالم، ویتامین B و دیگر مواد معدنی همانند کلسیم است. بادامی که در روغن سالم تفت داده شده کلسیم زیادتری از بادام خام دارد. شما می‌توانید بادام برش خورده را روی سالاد و دیگر مواد خوراکی بریزید.

  1. لوبیا چیتی:

کلسیم: به ازای نصف عهده لوبیا چیتی پخته شده ۸۶ میلی گرم

لوبیا چیتی منشا مناسبی از پروتئین، فولات، فیبر و مواد معدنی همانند کلسیم است. شما می‌توانید آن را به صورت پخته در سالادها و خوراکی های خود به کار ببرید.

همینطور بخوانید: خصوصیات کلسیم چیست؟
  1. کلم:

کلسیم: به ازی نصف عهده کلم پخته شده ۹۰ میلی گرم

این کلم نیز هنظیر دیگر کلم‌های موجود در این خانواده، قادراست کلسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد احتیاج را به رژیم خوراکی مردم اضافه کند.

  1. لوبیای سفید:

کلسیم: به ازی نصف عهده لوبیای سفید پخته شده ۹۶ میلی گرم

این لوبیاها را می‌توان به راحتی در رژیم خوراکی گنجاند. لوبیای سفید شامل پروتئین، کلسیم و فیبر است.شما می‌توانید آن را در سوپ، ساندویچ یا دیگر خوراکی ها مصرف نمایید.

  1. ریشه تارو:

کلسیم: به ازای نصف عهده ریشه تاروی پخته شده ۱۰۲ میلی گرم

ریشه تارو شبیه سیب زمینی سفید است و کلسیم خیلی بیشتری دارد.

  1. لوبیای چشم بلبلی:

کلسیم: به ازی نصف عهده لوبیای پخته شده ۱۰۶ میلی گرم

این لوبیا نیز قادراست منشا مناسبی برای کلسیم باشد. شما می‌توانید آن را به همراه هویج، کرفس، پیاز و سیر تفت دهید.

  1. گیاه سلمه تره:

کلسیم: به ازی نصف عهده سلمه تره پخته شده ۱۱۴ میلی گرم

این گیاه مزه مناسبی دارد و لبریز از کلسیم و پروتئین و نیز ویتامین A و C است. سلمه تره جزو هشت علف هرزی است که می‌توان آن را استفاده کرد.

  1. میوه کاکتوس:

کلسیم: به ازای یک دوم عهده ۱۲۲ میلی گرم

وقتی که پخته شود مزه مناسبی خواهد داشت. شما می‌توانید آن را به صورت نواری با مربعی برش دهید و در تاکوهای خود مصرف نمایید. این گیاه مواد معدنی خیلی همانند منیزیم و کلسیم دارد و به مرتب کردن قند خون یاری می‌کند.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد