شیر و ماست کم چرب بهتر است یا پر چرب؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

شیر و ماست کم چرب بهتر است یا پر چرب؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی


با مدلیی که به سمت طبیعی‌تر شدن و سالم خوراکی میل کردن می‌رود، بعضی اعلام می‌کنند که محصولات لبنی طبیعی شیر، پاک‌تر و انتخاب سالم‌تری نسبت جانشین های کم چرب “دستکاری شده” است. مطالعات اخیر سوالاتی در مورد اینکه آیا محصولات لبنی کم‌چرب سبب کم شدن وزن می‌شوند یا نه را زیاد شدن داده است.

جدال بین کم‌چرب و پر‌چرب در نهایت، یک انتخاب شخصی است. اگر شما لبنیات را در برنامه‌ی خوراکی خود بگنجانید، مسلماً یک انتخاب سالم را وارد رژیم خوراکی خود کرده اید اما همچنان بعضی از هشدارهای احتیاطی برای استفاده لبنیات وجود دارد.

یافته‌های جالب درباره لبنیات و وزن بدن

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که استفاده محصولات لبنی پرچرب، از جمله شیر و پنیر، با کم شدن وزن جسم همراه است.

این یافته امکان پذیر است با معلومات شما متضاد به دید برسد، چون نسخه‌های پر‌چرب کالری زیادتری دارند اما در ۱۱ مطالعه از ۱۶ مطالعه این نتیجه به دست آمده که مردمی که محصولات لبنی با چربی بالا استفاده می‌کنند یا کم شدن وزن دارند یا وزن خیلی اندکی اضافه می‌کنند. (برخی از دانشمندان باور دارند امکان پذیر است به این خاطر باشد که محصولات لبنی که شامل چربی زیادتری هستند، سبب احساس سیری زیادتر شوند، به این علت مردم امکان پذیر است که کمتر خوراکی میل کنند.) . اما با تمام‌ی این مطالعات نمی توان ثابت کرد که میل کردن محصولات لبنی پر چرب مانع از زیاد شدن وزن می‌شود.

با این حال آزمایشات نشان می‌دهد که در مناسبترین وضعیت استفاده لبنیات پرچرب اثر متوسطی بر وزن جسم دارد.کسانی که استفاده لبنیات پرچرب خود را زیاد شدن دادند زیاد شدن وزن اندکی زیادتر (محدوده ۲ پوند) نسبت به کسانی که محصولات لبنی کم چرب استفاده کرده‌اند داشته‌اند.

بایست از کدام گونه از محصولات لبنی مصرف کرد؟

دردید گرفتن چگونگی انتخاب محصولات لبنی که در تندرستی کلی اثر دارد، بسار باارزش است. خیلیی از متخصصان، استفاده محصولات لبنی کم‌چرب را پیشنهاد می‌کنند، زیرا چربی‌های اشباع آن‌ها کمتر است.

تا به امروز، شواهد نشان می‌دهد که چربی‌های اشباع شده امکان پذیر است بر تندرستی قلب بی‌اثر باشد، اما چربی‌های اشباع شده نسبت به گونه غیر اشباع (موجود در روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب) مزایای زیادتری ارائه می‌دهند و در واقع ریسک مریضی قلبی را کم شدن می‌دهند.

اولویت لبنی شما چه شیر پرچرب باشد چه کم‌چرب، می‌توان آن را قسمتی از یک رژیم خوراکی سالم ومناسب در دید گرفت. اگر شما در تقویت مناسبی هستید و نسخه‌های پر چربی شیر، ماست و پنیر را به این خاطر که فکر می‌نمایید طبیعی‌تر است ترجیح می‌دهید، کنترل میزانی که استفاده می‌نمایید الزامی است.

با اینکه اختلاف بزرگی بین اثر شیرهای پرچرب و کم چرب بر تندرستی وجود ندارد پیشنهاد می‌شود که نسخه کم چرب شیر و ماست را همراه با میزانی از پنیر دو درصد چربی (نظیر چدار و موزارلا) به عنوان انتخاب‌های اصلی به صورت هر روزه استفاده نمایید. چون چربی زیادترین کالری متراکم را در مواد خوراکی دارد، مناسبتر است از سالمترین منابع چربی، از جمله آجیل، دانه‌ها، آوهدیه، و زیتون و روغن‌های دیگر در آماده خوراکی و سس سالاد هر روزه مصرف شود.

آخرین مطلب این است که شما امکان پذیر است شنیده باشید که محصولات لبنی کم‌چرب به شدت پردازش شده هستند و به آن‌ها مواد افزودنی و شکر اضافه می‌کنند، اما این اکثر درست نیست و کاملا ارتباط به آنچه که شما می‌خرید دارد.

شیر کم چربی و شیر کامل شامل میزان یکسانی شکر (۱۲ گرم در هر فنجان) هستند. فهرست مواد تشکیل دهنده پنیر کم چربی نیز یکسان پنیر از شیر کامل است.

دیگر محصولات لبنی کم‌چرب امکان پذیر است شامل صمغ‌های گیاهی و دیگر مواد افزودنی باشند اما اقلام اساسی به طور متداول افزودنی ندارند. مثل همیشه شما بایست برچسب روی مواد خوراکی برای اطلاع از مواد افزودنی را بخوانید.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد