خاصیت آناناس چیست؟ 8 بهترین خواص میوه اناناس | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

خاصیت آناناس چیست؟ 8 بهترین خواص میوه اناناس | مجله سلامت و دانلود مداحی


فایده میوه آناناس

کریستوف کلمب آناناس را بعد از سفر به آمریکای جنوبی به اروپا آورد. آناناس به عنوان یک ماده عجیب و خارجی شناخته شد و تنها در بعضی از فرصتس ویژه سرو می گشت.

این روزها، می توان آناناس را در همه ی میوه فروشی های شهر نمایان کرد. در آمریکای مرکزی و جنوبی، آناناس نه تنها به عنوان مزه شیرین آن شناخته شده و اهمیتمند است بلکه برای خوب شدن مسائل گوارشی و التهابی مورد مصرف قرار می گیرد.

حقایقی در مورد آناناس:

در دنبالهتلاش می کنیم بعضی از نکات کلیدی در مورد آناناس را با هم مرور کنیم.

  • آناناس قادراست به طیف وسیعی از تقویت همانند آسم و دیابت یاری کند.
  • یک عهده از آناناس در برگیرنده ۸۲ کالری است و ۱۳۱ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین C را تامین می کند.
  • آناناس را می توان به کباب، اسموتی ها و سالادها اضافه کرد.
  • آناناس بایست وقتی که کاملا نرسیده است برداشته شود زیرا بعد از مدتی می توانند به مناسبی برسند.

خصوصیات آناناس

استفاده میوه و سبزیجات قادراست مریضی های متفاوتی را در انسان ها کم شدن دهد.

مطالعات متفاوت نشان می دهد که زیاد شدن استفاده خوراکی های گیاهی همانند آناناس قادراست ریسک چاقی، دیابت و مریضی های قلبی را کم شدن دهد. این گزینه قادراست تندرستی موها را خوب شدن بقسمتد، انرژی جسم را زیاد شدن دهد و سبب کم شدن وزن جسم گردد.

مزایای احتمالی آناناس برای جسم به شرح زیر است:

  1. جلوگیری از آسم:

ریسک پیشرفت آسم در مردمی که مقادیر بالایی از مواد غذایی ویژه را استفاده می کنند کم شدن نمایان می کند. یکی از این مواد غذایی بتاکاروتن است که در گیاهانی همانند آناناس، پاپایا، بروکلی، طالبی، کدوتنبل و هویج یافت می شود.

  1. فشار خون:

زیاد شدن استفاده پتاسیم با زیاد شدن استفاده میوه ها و سبزیجاتی که شامل پتاسیم هستند قادراست فشار خون را پایین بیاورد. بر اساس مطالعات انجام شده، بزرگسالان کمتر از ۲ درصد جمعیت آمریکا احتیاج هر روزه جسم به پتاسیم را رفع می کنند.

البته بایست این موضوع را هم مددید داشته باشید که استفاده بیشتر پتاسیم قادراست ۲۰ درصد ریسک مرگ دراثر همه ی فاکتور های را کم شدن دهد.

  1. سرطان:

آناناس منشا مناسبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است و قادراست با تشکیل رادیکال های ازاد شناخته شده که سبب ایجاد سرطان می شود جنگیدن کند. رژیم خوراکی لبریز از بتاکاروتن قادراست اثرمراقبت ی در برابر سرطان پروستات بازی کند.

استفاده بالای فیبر که در زیادتر سبزیجات و میوه ها یافت می شود نیز وابسته با کم شدن دچار به سرطان روده است. جامعه سرطان آمریکا در این باره چنین گفته اند:

مطالعات متفاوت نشان می دهد که bromelain موجود در آناناس و دیگر آنزیم های موجود امکان پذیر است به همراه معالجه های معیار سرطان مورد مصرف قرار گیرد و بعضی از پیامد جانبی این معالجه ها همانند التهاب گلو و دهان را کم شدن دهد.

  1. دیابت:

مطالعات انجام شده نشان می دهد مردمی که به دیابت گونه مبتلا هستند و رژیم خوراکی با فیبر بالا استفاده می کنند میزان گلوکز پایینی خواهند داشت.

مردمی که با دیابت گونه ۲ دست و پنجه نرم می کنند امکان پذیر است در تاثیر استفاده چنین رژیمی، میزان گلوکز، لیپید و انسولین خوب شدن یافته ای داشته باشند.

یک آناناس متوسط قادراست محدوده ۱۳ گرم فیبر برای جسم تامین کند. کارشناسان پیشنهاد می کنند خانم ها در هر روز ۲۱ الی ۲۵ گرم و آقایان ۳۰ الی ۳۸ گرم فیبر استفاده نمایند.

  1. هضم و گوارش:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم آناناس شامل فیبر و آب است و همین امر قادراست از یبوست جلوگیری کند و سبب تندرستی سیستم گوارش گردد.

  1. معالجه و التهاب:

بعضی از مطالعات انجام شده نشان می دهد آنزیمی به نام bromelain که در آناناس یافت می شود قادراست تورم، کبودشدگی، مدت وقت خوب شدن و درد وابسته با اسیب ها و جراحی ها را کم شدن دهد. این انزیم در حال حاضر برای معالجه و کم شدن التهاب دراثر تاندونیت و دیگر اسیب های وارد شده به عضلات مورد مصرف قرار می گیرد.

  1. تندرستی قلب:

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در آناناس قادراست از تندرستی قلب به طور کلیمراقبت کند. یکی از مطالعات انجام شده مردمی که ۴۰۶۹ میلی گرم از پتاسیم را به صورت هر روزه استفاده کرده بودند مورد مقایسه و تحقیق قرار داد.

این مطالعه نشان داد که این مردم ۴۹ درصد ریسک کمتری برای مرگ دراثر مریضی های قلبی دارند. استفاده بالای پتاسیم قادراست ریسک سکته را کمتر کند، در برابر از دست رفتن حجم عضلاتمراقبت نماید، از دست رفتن مواد معدنی استخوان ها پیشگیری کند و تولید سنگ کلیه را کمتر نماید.

  1. پوست:

آنتی اکسیدان های موجود در آناناس قادراست به جنگیدن با ضرر های پوستی که در تاثیر نور خورشید یا آلودگی ایجاد می شود یاری کند، چین و چروک ها را کم شدن دهد و بافت پوست را خوب شدن بقسمتد. ویتامین C اثر باارزشی در تشکیل کلاژن ومراقبت از پوست دارد.

اهمیت خوراکی آناناس:

یک عهده آناناس تازه تقریبا در برگیرنده موارد زیر است:

  • ۸۲ کالری
  • ۰ گرم چربی
  • ۰ گرم کلسترول
  • ۲۲ میلی گرم سدیم
  • ۲۲ گرم کربوهیدرات
  • ۱ گرم پروتئین

یک عهده از آناناس تازه قادراست موارد زیر را تامین نماید:

  • ۱۳۱ درصد از احتیاج هر روزه به ویتامین C
  • ۲ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین A
  • ۲ درصد از احتیاج جسم به کلسیم
  • ۲ درصد از احتیاج جسم به آهن

مواد معدنی و ویتامین های موجود در آناناس:

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • ویتامین B6
  • فولات
  • پانتوتنیک اسید
  • منیزیم
  • منگنز
  • پتاسیم
  • بتاکاروتن

آناناس تازه منشا مناسبی از آنزیم bromelain است که قادراست درد مفاصل را تسکین بقسمتد، التهاب را کم شدن دهد، مانع ازپرورش تومورها شود و وقت ریکاوری را کوتاه تر نماید.

عوارض احتمالی آناناس:

داروهایی همانند مسدودکننده های بتا که زیادتر برای مریضی های قلبی تجویز می شوند امکان پذیر است سبب زیاد شدن میزان پتاسیم در خون گردند. خوراکی هایی همانند آناناس که پتاسیم بالایی دارند به هنگتم استفاده چنین داروهایی بایست با اعتدال و مشورت دکتر استفاده شوند.

استفاده بیشتر پتاسیم برای مردمی که کلیه ان ها به درستی کار نمی کند امکان پذیر است پرمخاطره باشد. اگر کلیه شما نقادراست پتاسیم اضافی را از خون دفع کند این موضوع خیلی پرمخاطره خواهد بود. مردمی که رفلاکس اسید معده به مری دارند امکان پذیر است با استفاده خوراکی هایی که اسید بالا دارند سوزش سر دل را تجربه نمایند.

رژیم خوراکی یا مدلی خوراکی میل کردن شماست که قادراست در جلوگیری از مریضی ها و رسیدن به تندرستی کامل جسم باارزش باشد. مناسبتر است رژیم خوراکی متگونهی داشته باشید.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد