5 غذا برای داشتن رابطه جنسی بهتر - قبل از رابطه چه بخوریم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

5 غذا برای داشتن رابطه جنسی بهتر - قبل از رابطه چه بخوریم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی


طبق دیدسنجی هایی از ۱۷ میلیون کاربر در شش کشور، این ها خوراکی هایی هستند که مردم قبل و بعد از ارتباط زناشویی استفاده می کنند. اما آیا گزینه‌ های مناسبتری هم وجود دارد؟

Lifesum، یک برنامه ردیابی تندرستی عمومی مستقر در سوئد، داده‌ های کاربران خود را آنالیز کرد تا ببیند کدام خوراکی ها قبل و کدام خوراکی ها بعد از ارتباط زناشویی ( در عرض دو ساعت یا کم‌ تر ) خیلی دوست داشتنی هستند. داده‌ ها از آلمان، فرانسه، سوئد، ایتالیا، ایالات ‌متحده آمریکا و بریتانیا منتشر شدند.

از میان ۲،۵۶۳ خوراکی ی ردیابی شده، شکلات دوست داشتنی ترین آن ها بود. دیگر خوراکی ها نیز به ترتیب زیر هستند:

  • گوجه فرنگی ها
  • نان
  • سیب
  • سیب زمینی
  • قهوه
  • موز
  • شراب
  • پنیر
  • توت فرنگی

بعد از ارتباط جنسی، مردم از خوراکی های یکسان لذت می‌ بردند. اما به طرز شگفت انگیزی آب جانشین شراب شد.

Frida Harju، کارشناس غذا در Lifesum می‌ گوید که او از این یافته ‌ها تعجب نکرده است. هم شکلات و هم گوجه‌ فرنگی، میان نوبت‌ های مناسب و پربار از هورمون و ویتامین خوب هستند.

اما آیا این خوراکی ها اهمیت دارند؟

Harju توضیح Ù…ÛŒ ‌دهد: “شکلات پر از آنهیکلید Ùˆ فنیل اتیل آمین است Ú©Ù‡ دو جز تشکیل ‌دهنده جسم برای آزاد کردن هورمون ‌های شاد شناخته ‌شده به نام اندورفین هستند.” با این حال ØŒ او اخطار Ù…ÛŒ ‌دهد Ú©Ù‡ به دلیل اینکه شکلات شامل متفورمین است، مزایای انرژی آن کوتاه مدت است.

مطلب جالب توجه این است که، ۴ عدد از ۱۰ خوراکی ی ردیابی شده (شکلات، سیب زمینی، قهوه و موز) برای استفاده قبل و بعد از ارتباط زناشویی به عنوان داروهای ضد تشنج شناخته می شوند. اما Harju همینطور به این واقعیت ذکر می ‌کند که از آنجایی که این خوراکی ها بعد از ارتباط زناشویی استفاده می‌ شوند، مردم به احتمال بیشتر آن‌ ها را با قصد ارتقای میل زناشویی نمی‌ خورند.

Harju می‌ گوید: “ما اکثر از اثر خوراکی بر جسم Ùˆ ذهن مان غافل هستیم.” او پیشنهاد Ù…ÛŒ ‌کند Ú©Ù‡ مواظب باشید Ú©Ù‡ چگونه بعضی خوراکی ها امکان پذیر است بر میل شما اثر بگذارند.

پس بایست چه چیزی بخوریم؟

در حالیکه همبستگی علمی در برابر انزال فتوتراپی برانگیختن کننده میل زناشویی ضعیف است، چیزی که ما می ‌دانیم این است که رژیم خوراکی سالم با ریسک کمتر آشفتگی نعوظ و آشفتگی عملکرد زناشویی زن وابسته است.

Elaina Lo، یک آشپز و مربی بهداشت خوراکی است، او می ‌گوید، تعدادی از خوراکی ها هستند که در واقع می‌ توانند زندگی ارتباط زناشویی شما را زیاد شدن دهند. آن‌ ها می‌ توانند این کار را با حفظ تندرستی قلب و پمپاژ خون به محل ‌های خوب انجام دهند.

پیشنهاد می شود که این پنج خوراکی را به روتین روزانه خود اضافه نمایید تا سبب شود که شما احساس مناسبی داشته باشید و برای اتاق ‌خواب مهیا باشید.

  1. بذر کتان

این خوراکی ی استثنائی به دلیل خصوصیات آنتی‌ اکسیدانی پربار اش و زیاد شدن جریان خون به هیکل‌ های زناشویی شناخته شده است. دانه‌ های کتان شامل Lignans هستند که شما را پر جنب و جوش نگه می ‌دارند. ااین مواد شیمیایی نظیر استروژن هستند که دارای خصوصیات ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد سرطان هستند.

دانه های کتان یک منشا مناسب از موارد زیر هستند:

اسیدهای چرب امگا ۳ : امگا ۳ می ‌تواند تندرستی قلبی و عروقی و زیاد شدن میل زناشویی را خوب شدن قسمتد.

ال آرژینین (L-arginine): این آمینو اسید می ‌تواند جریان خون را تثبیت کرده و اسپرم را سالم نگه دارد.

شروع نمایید

  • Û² قاشق چای خوری از این بذر سودمند را بر روی کاسه صبحانه ÛŒ بلغور جو دوسر بریزید.
  • یک قاشق خوراکی خوری را به اسموتی تازه تان اضافه نمایید.
  • آن را با کیک بویلر یا گوشت خوک بوقلمون آمیخته نمایید.
  • بر روی سالادتان اندکی از این بذر را بپاشید.
  1. صدف

این خوراکی ی دریایی لطیف پربار از زینک، یک ماده معدنی کلیدی برای بلوغ زناشویی است. روی به جسم شما در تولید تستوسترون که هورمونی وابسته با تمایلات زناشویی است، یاری می کند. هم چنین صدف به ترکیب هورمون‌ های تیروئید، که برای استفاده انرژی ضروری است، یاری می ‌کند. البته، شما نمی‌ توانید انتظار نتایج فوری را فقط با میل کردن شش صدف خام داشته باشید. اما صدف ‌ها لبریز از مواد غذایی الزامی برای عملکرد زناشویی هستند.

  1. دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل، نظیر صدف، لبریز از روی است. آن‌ها همینطور منشا خیلی بزرگی از منیزیم هستند. این دانه ها شامل مواد ضد عفونی کننده، antihypertensive و cardioprotective غذایی هستند که همگی برای تندرستی زناشویی مطلوب الزامی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در دانه های کدو تنبل می توانند به تندرستی خانم ها و پروستات یاری کتند. اثر امگا ۳ در کم شدن التهابات در جسم شناخته شده است.

دانه کدو تنبل پربار از آهن، روی و منیزیم است.

  • آهن، برای احساس انرژی ضروری است.
  • روی، با تثبیت ایمنی همراه است.
  • منیزیم، برای آرامش Ùˆ ریلکسیشن الزامی است.

شروع نمایید

  • یک قاشق خوراکی خوری از دانه کدو تنبل را در ماست توت فرنگی پوره نمایید.
  • نودل کدو را با پاستای سالاد کدو تنبل آمیخته نمایید.
  • یک سس دانه کدو معروف مکزیکی درست نمایید.
  1. انار

دانه ‌های انار شامل میزان بیشتری پلی فنول هستند. پلی فنول ها موادی وابسته با کم شدن ریسک فشار خون بالا، مریضی‌ های قلبی و سکته هستند. همینطور تصور می شود که دانه های انار بتوانند رگ‌ های خونی را رها کرده و سرایت خون به مغز و قلب را زیاد شدن دهند.

دانه های انار شامل مقادیری بیشتر از موارد زیر هستند:

  • پلی فنول ها Ú©Ù‡ Ù…ÛŒ ‌تواند از سیستم ایمنی شمامراقبت کند Ùˆ وضعیت روحی شما را به اوج برساند.
  • ریز غذایی ها، Ú©Ù‡ بلوک ‌های سازنده برای ساختن هورمون‌ های زناشویی را فراهم می‌ کنند.
  • فلاون ها Ú©Ù‡ برای تندرستی نعوظ باارزش هستند.
  • ویتامین C Ú©Ù‡ استرس را Ú©Ù… شدن Ù…ÛŒ ‌دهد Ùˆ بنیه شما را تامین Ù…ÛŒ کند.

شروع نمایید

میزانی آب انار همراه با یخ برای یک آشامیدنی بعد از ظهر سرو نمایید. یک مطالعه کوچک نشان می‌ دهد که آب انار قادراست آشفتگی نعوظ را خوب شدن قسمتد.

سالاد اسفناج تان را با یک مشت کوچک از این جواهرات شیرین و ترش به هم بزنید.

این آنتی‌اکسیدان کوچک اما قدرتمند را به یک بابا گانوش خانگی (خوراکی ی لذیذ خاورمیانه) اضافه نمایید.

  1. آووهدیه

اجازه بدهید با یک واقعیت جالب آغاز کنیم: کلمه “آووهدیه” از کلمه (ازتک) به معنای “بیضه” گرفته شده‌ است. آووهدیه واقعا برای بیضه ها خوب است. چند منظوره Ùˆ غذا کننده، آووهدیه لبریز از ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان کلیدی است Ú©Ù‡ عروق خونی را گسترش Ù…ÛŒ دهد Ùˆ به طور بالقوه ریسک دچار به مریضی های قلبی عروقی را نیز Ú©Ù… شدن Ù…ÛŒ دهد. همینطور امکان پذیر است منجر به Ú©Ù… شدن ضرر DNA اسپرم هم بشود.

آووهدیه لبریز از منابع زیر است:

  • ویتامین B6 ØŒ Ú©Ù‡ به حفظ تعادل سیستم عصبی شما یاری می‌ کند.
  • پتاسیم، Ú©Ù‡ میل زناشویی Ùˆ انرژی شما را بالا Ù…ÛŒ ‌برد.
  • اسید اولئیک تک اسید، Ú©Ù‡ از گردش خون پشتیبانی می‌ کند Ùˆ قلب شما را سالم Ù†Ú¯Ù‡ Ù…ÛŒ دارد.

شروع نمایید

ویتامین E خیلی حساس به گرما و اکسیژن است، درنتیجه مناسبتر است که آووهدیه را خام بخوریم.

آن را بر روی تکه ای از نان خود قرار دهید.

آن را در سالاد کلم پیچ خود بریزید.

مناسبتر است که از آووهدیه برشته شده نظیر رول های تخم مرغ آووهدیه پرهیز نمایید. این پیشنهاد به این علت است که گرما اهمیت خوراکی آن‌ ها را کم شدن می ‌دهد.