چگونه از سرطان سينه جلوگيري كنيم؟ 7 راه پیشگیری از سرطان سینه | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

چگونه از سرطان سينه جلوگيري كنيم؟ 7 راه پیشگیری از سرطان سینه | مجله سلامت و دانلود مداحی


با وجود تمام پول و وقتی که پژوهشگران در مطالعه سرطان سینه تخصیص داده اند، پیش بینی وقت و دلیل آن هنوز نمایان نشده است.

متخصصان می دانند چگونه سرطان سینه مجدد اتفاق می افتد. پس از معالجه اولیه سرطان، به اصطلاح “سلول های بذری” می توانند از پستان به دیگر بخش های جسم مهاجرت کنند. در هر کجا که این سلول ها توقف کنند، سلول های سرطانی جا خوش می کنند و گاهی اوقات سال ها طول می کشد تا مجدد سرطان دیده شود.

در حالیکه متخصصان هنوز هم به دنبال شناسایی مکانیزم هستند، تحقیقات به تغییر روش زندگی و رفتارهایی که ریسک سرطان را پایین می آورد، متمرکز شده اند.

الن وارنر، مدرس، استاد دکتری در دانشگاه تورنتو و دانشمند وابسته در موسسه تحقیقاتی Sunnybrook، می گوید: “خانم ها چیزهایی را می شنوند که به آنان یاری می کنند تا ریسک سرطان را کم شدن دهد اما ضروری نیست.” او می گوید پرهیز از لبنیات، کربوهیدرات ها و سویا به هیچ عنوان یاری نمی کند”.

وارنر می افزاید: “سویا ماده مناسبی است.” تحقیقات نشان می دهد پروتئین سویا و مواد آن ریسک دچار به سرطان پستان را کم شدن می دهد.

وارنر می گوید علت ها بیشتری برای استفاده خوراکی های ارگانیک وجود دارد اما سرطان سینه جزو این علت ها نیست. او مطالعه ای در مورد تغییرات روش زندگی انجام داد تا کم شدن ریسک دچار به سرطان را تحقیق کند.

بر اساس تحقیق وارنر و بعضی تحقیقات جدید دیگر، در اینجا تمام چیزهایی که می توانید انجام دهید تا از بازگشت سرطان پستان پیشگیری شود ذکر شده است.


  • ورزش نمایید

  • اثر ورزش در جلوگیری از سرطان سینه

    پزشک وارنر می گوید: ورزش منظم – حداقل ۲ ونیم ساعت در هفته – در کم شدن ریسک دچار به سرطان خیلی باارزش است. متأسفانه فقط ۱۳٪ از باوقتدگان سرطان سینه در ایالات متحده ورزش می کنند.

    امکان پذیر است ورزش پس از رهایی از سرطان کاری سخت باشد. اما از آن جایی که ورزش سبب کم شدن التهاب و سطوح هورمون های وابسته با بازگشت سرطان می شود، به دید می رسد مناسبترین راه دفاع باشد.

    همینطور بخوانید: نشانه ها سرطان سینه در خانم ها
  • وزن خوب

  • پزشک وارنر می گوید: از دست دادن وزن با کم شدن ریسک دچار به سرطان سینه وابسته نیست. اما شواهد مناسبی وجود دارد مبنی بر اینکه پرهیز از زیاد شدن وزن و اتخاذ یک رژیم سالم در طول و پس از معالجه سرطان پستان در جهت خوب شدن شما اثربخش است.

    کارشناسان دیگر نیز موافق هستند. Elisa Port، ، رئیس قسمت جراحی پستان در مرکز پستان Dubin Breast Hospital و محقق بنیاد تحقیقات سرطان سینه می گوید: “خانم ها دارای اضافه وزن و چاقی زیادتر از مردمی که وزن سالم دارند، دربرابر ریسک سرطان هستند.”


  • از استفاده بیش از اندازه مشروب بپرهیزید

  • پزشک پورت می گوید: “آشامیدن در حد کم” – یعنی سه یا چهار آشامیدنی در هفته – معقول و بی ریسک است. اما از استفاده هر روزه مشروبات بایست پرهیز شود.

    یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مجله بین المللی سرطان نشان می دهد مردمی که بیش از یک آشامیدنی در روز می خورند ۲۸ درصد زیادتر از دیگرین دربرابر برگشت سرطان هستند.


  • داروهای تجویز شده را استفاده نمایید

  • پزشک پورت می گوید: “سازگاری با داروهای تجویز شده برای کم شدن احتمال ریسک مریضی خیلی باارزش است.”

    مطالعات متعدد، از جمله یک مقاله ۲۰۱۶ در مجله دکتری نیوانگلند، فاکتور های ضداستروژن را نشان داده است. مهار کننده های آروماتاز می توانند از بازگشت سرطان پستان پیشگیری کنند. پزشک پورت می گوید: به علت پیامد جانبی و دیگر فاکتور های، خیلیی از خانم ها از استفاده این داروها پیشگیری می کنند.


  • استفاده ویتامین C و D زیادتر

  • بازنگری های وارنر نشان می دهد استفاده مکمل ویتامین C قادراست مقدار ریسک دچار به سرطان سینه را کم شدن دهد. میزان پایین ویتامین D همینطور سبب بدتر شدن سرطان سینه می شود، درنتیجه استفاده مکمل ویتامین D امکان پذیر است مفید باشد. گرچه نتیجه تحقیق در این مورد قطعی نیست.


  • مدلی خوراکی میل کردن خود را تغییر دهید

  • شواهد زیادتر نشان می دهد روزه گرفتن یا پرهیز از میل کردن خوراکی ، قادراست مزایای بیشتری برای تندرستی داشته باشد.

    در یک مطالعه در ۲۰۱۶ در JAMA Oncology، بیماران مبتلا به سرطان پستان که هر روز بیش از ۱۳ ساعت یا زیادتر خوراکی نمی خورند، در مقایسه با مردمی که روزه نمی گیرند ریسک دچار به سرطان کمتری دارند. این ساده تر از آن است که به دید می رسد: اساسا، شما ۱۳ ساعت یا زیادتر بین آخرین خوراکی که شب خورده اید تا اولین خوراکی که صبح خورده اید فاصله گذاشته اید. از ساعت ۸ بعد از ظهر میل کردن را متوقف نمایید، و می توانید صبح روز بعد ۹ صبح صبحانه میل کنید.


  • چای سبز بنوشید

  • باز هم تحقیق ناقص است. اما خانم ها مبتلا به سرطان سینه که چای سبز بیشتر استفاده می کنند، سه فنجان یا زیادتر در روز، مناسبتر در مقابل بازگشت مریضی در برابر مردمی که چای سبز نمی نوشند،مراقبت می شوند.

    یکی از مطالعات ژاپنی نشان می دهد در زنانیی که چای سبز می خورند احتمال ریسک سرطان به مقدار ۳۱٪ کم شدن یافته است. گفتنی است، نمایان نیست که آیا زیاد شدن چای سبز سبب زیاد شدن حفاظت می شود یا نه.